The Finest Rolling Ball Clock

Chronomeans pursues remarkable shift of concepts and innovative beauty that breaks up existing frameworks.

Chronomeans is the best rolling ball clock brand completely differentiated from other clocks.

It neither has hands nor numbers representing hours. It only requires marbles and gravity.

  • Chronomeans Shahrazad v1.0

  • Chronomeans Shahrazad v2.0

  • Chronomeans Shahrazad v2.0

 

Chronomeans

is an art work that is designed to give you moments to think of your being
and it is an instrument to find time to find enlightenment of philosophy.
It is difficult to instantly recognize current time with Chronomeans.
The purpose of this clock is not to inform current time to the user.
We hope you can see your own time beyond time displayed by clocks.
Tesseract of time demands your imagination.

p4295cm-s-04

Limited production of 99 products

All models of Chronomeans are limited to 99 products.

The number 99 symbolizes eternity and perfection.

We manually process and assemble parts precisely carved.

Chronomeans is a kinetic artwork created by people who have trust in the analog values.

cm-s-07

Membership services

3-Year Quality Warranty – Our quality warranty contains our promise about products and services to customers.

Trust and empathy of customers are the most important goals for us.

Repair Service – We offer maximal repair service because we wish Chronomeans to stay by your side for long time.

cm-s-01


Download CHRONOMEANS Leaflet PDF File 

chronomeans_shahrazad_leaflet_v2_01

chronomeans_shahrazad_leaflet_v2_02

chronomeans_shahrazad_leaflet_v2_03

chronomeans_shahrazad_leaflet_v2_04

크로노민스는 특별한 사람을 위한 특별한 시계입니다. 숫자와 바늘에서 벗어나 오직 구슬로 시간을 표현하는 롤링볼 클락입니다. 우리가 말하는 시간은 ‘흐름’이고 ‘기억’이고 ‘채움’이고 ‘비움’입니다. 시간을 표현하기 위해 필요한 것은 구슬과 빛과 만유인력 뿐 입니다. 우리는 파격적인 발상의 전환, 기존의 틀을 파괴하는 혁신적인 아름다움을 지향합니다.

크로노민스는 황동, 알루미늄, 골드, 실버, 크리스탈 등 다양한 재질의 부품으로 이루어져 있습니다. 컴퓨터로 정밀하게 조각된 각 부품을 아날로그적 가치에 근거한 세심한 수작업 공정으로 가공하고 조립합니다. 제품에 대한 예술가적 접근이 대량생산의 시대에 뒤떨어진 것처럼 보일지도 모르지만 품질과 타협하지 않는 장인정신이 우리의 믿음이자 자존심입니다.

크로노민스는 일반적인 시계와는 완전히 다른 세계 최고의 롤링볼 클락입니다. 하지만 단순히 시간을 표시하는 비싼 기계가 우리의 목표는 아닙니다. 크로노민스는 시간의 흐름과 상징에 대해 이야기하는 철학적 도구이자 영적인 선물입니다. 모든 시간은 자신만의 의미와 가치를 가지고 있습니다. 이제 스스로의 시간을 찾을 시간입니다.

크로노민스는 새로운 형태로 시간을 표현합니다. 3개의 레일 위의 볼은 각각 시간, 십분, 분을 표시합니다. 1분에 하나 씩 볼이 레일에 공급됩니다. 각 레일 위의 볼 갯수로 현재 시각을 알 수 있습니다.

크로노민스는 고전적인 형태의 계산기와 원리가 비슷합니다. 일이 열 번 더해지면 십이 되면서 자리수가 변하는 진법의 기본 원리를 표현하고 있습니다. 시간의 특성 상 10진법과 6진법, 12진법의 계산 방식을 각 레일로 구현했습니다. 하나의 레일이 채워지고 비워지는 과정을 통해 시간이 표시됩니다.

시간은 반복이 아닙니다. 채워지고 비워지는 이벤트의 연속적인 흐름입니다. 지나간 시간은 절대 돌아오지 않으며 기억 속에만 남아있을 뿐입니다. 모든 레일이 가득 차는 11시 59분에서 12시가 되면 모든 레일의 볼이 비워집니다. 12시는 0시이기도 하고, 또 하나의 시작을 하는 시간이라는 의미를 가지고 있습니다. 채움과 비움은 삶의 원칙입니다. 시간을 기억하십시오. 삶은 시간으로 이루어져 있습니다.

똑같은 제품을 수만 개 씩 찍어내는 대량 생산의 시대에 장인정신을 얘기하는 것은 시대에 뒤떨어져 보일 지도 모릅니다. ‘이익과 효율’이 중요시 여겨지는 사회에서 ‘의미와 가치’를 이야기하기란 어려울지도 모릅니다. 하지만 모든 사람이 같은 길을 갈 수는 없습니다.

우리는 스스로를 ‘아티스트’이자 ‘디자이너’라고 정의합니다. ‘아트’란 새로운 것을 창조하고 그것을 통해 사람들과 교감하는 것이라고 믿습니다. 우리에겐 제품이 만들어지는 과정과 결과가 모두 중요합니다. 우리가 사람들과 교감하고 싶어하는 것은 ‘의미와 가치’이기 때문입니다. 제품을 디자인하고 설계하고 제작하는 과정에 대해 우리의 고민과 생각을 공유하려 합니다. 우리에게는 과정과 결과가 모두 중요하고, ‘의미와 가치’를 교감하고 싶기 때문입니다.

abrasax design group